top of page
Zoeken
  • guyvdbossche

De Rugzak


De rugzak !!! Kan een grote ergernis worden als je geen goede aangepaste rugzak kiest en zijn inhoud niet goed organiseert …


Hoe heb ik mijn rugzak gekozen ?

Ik heb mijn spullen in een vuilzak gestoken, ben daarna naar decathlon gegaan. Heb mijn spullen in vele rugzakken gestoken en vervolgens gepast. De rugzak die mij het beste lag en het minst zwaar was, heb ik genomen. Dat was 12 jaar geleden.


Enkele regels uit de praktijd om de boel in je rugzak georganiseerd te houden als je een chaoot bent als ik:


Regel n° 1: Je moet het gewicht zo veel mogelijk beperken zodat je niet meer dan 10% van je gewicht moet meesleuren.

hint: zo kan je een outfit aan hebben en een andere in je rugzak.

Regel n° 2: rol alle kledingsstukken op dit neemt minder plaats


Regel n° 3: verdeel alles in kleine en grote zakken. Ik gebruik diepvries zakken om de spullen zoveel mogelijk functioneel te ordenen: toiletgerief, electronica, medicatie (dagelijks), medicatie (sporadisch), verzorging (pleisters, zonnecreme), etc ...

Noteer op elke zak wat er in zit, eventueel nummer ze zodat vlug weet dat je alles hebt.

Vergeet niet dat het gewicht van je rugzak zal verhoogd worden met water en voedsel.


Broeken met afneembare onderpijpen zijn zeer praktisch. Om te slapen draag ik mijn zwemshort en de shirt van de volgende dag.


Indien mogelijk, neem alleen wandelschoenen voor overdag en sandalen voor s’ avonds. Ik kan met mijn sandalen eventueel ook stappen.


Een stuk echte Marseille zeep (groen) kan nuttig zijn omdat je jezelf mee kan wassen of douchen maar ook je was, je afwas kan doen.


Bij het vullen van de zak is het noodzakelijk om de dingen goed te verdelen, de zware aan de onderkant. Water meenemen is noodzakelijk om dat de waterpunten vaak beperkt zijn. Je moet ervoor zorgen dat je drank beschikbaar hebt zonder te moeten stoppen of erger dat je je rugzak steeds zou moet afnemen wat me wel al eens is overkomen.

En denk vooral aan telescopische wandelstokken met rubberen doppen, ze zijn een essentiële hulp. Je moet ze handig aan je rugzak kunnen bevestigen.


In mijn rugzak zit:





29 weergaven0 opmerkingen

Recente blogposts

Alles weergeven
bottom of page